VP_VP_ALL_1920x455_1805_Couple_Senior_Running_Autumn.jpg

Få mere ud af livet på dine gamle dage

Træn dig op, hold formen og spis fornuftigt - så går du en aktiv alderdom i møde.

Når pensionsalderen er nået, og du for alvor får tid til at være aktiv, er det yderst frustrerende, hvis kroppen skal sætte for mange begrænsninger for dine udfoldelser.

Men heldigvis er der ting, du selv kan gøre for at holde din krop frisk og rørig, så du fortsat kan være en sjov bedsteforælder for dine børnebørn.

Desværre er det de færreste, der kommer sovende til en aktiv alderdom. Så selvom det er fristende at sænke tempoet, når man bliver ældre, så skaber fysisk aktivitet faktisk grobunden for mere aktivitet – det handler om at holde formen ved lige. Og er du kommet ud af form er det aldrig for sent at komme i gang igen.

Træn dig langsomt op

Styrketræning er en god måde at holde musklerne i form på – enten med simple øvelser uden hjælpemidler eller for eksempel med lette håndvægte. Husk dog at træne din krop langsomt op, og øg belastningen gradvist, så du minimerer risikoen for skader.

Det er frustrerende, hvis kroppen skal sætte for mange begrænsninger.

For at få den rigtige smidighed i kroppen kan du kombinere styrketræningen med yoga-øvelser eller balanceøvelser. Det behøver ikke at være specielt kompliceret – for eksempel kan du styrke fødder og ankler ved at stille sig på tæer og holde positionen i mellem 10 og 20 sekunder – hold fødderne så lige som muligt. Gentag øvelsen med jævne mellemrum.

Men selvom styrketræning også er med til at øge din forbrænding, når muskelmassen vokser, så er konditionstræning også vigtigt. Vil man gå lidt skånsomt til værks, så er svømning en god måde at styrke sin kondition på uden at belaste knæ, hofter og led. Stavgang er en anden skånsom vej til bedre kondition.

Tænk over din kost

Men du kan også påvirke kroppens funktioner gennem dine kostvaner. Kosttilskud bør aldrig erstatte mad, men kan supplere din daglige kost.

Når du har trænet hårdt har kroppen brug for protein for at genopbygge musklerne. Det kan man for eksempel få gennem kød, banan, kakaomælk eller andre proteinholdige fødevarer.

Vitaminer og planteekstrakt til muskler og led

D-vitaminer bidrager til at opretholde en normal muskelfunktion. Det er vigtigt at have normalt fungerende muskler for at kunne være aktiv hele livet. VitaePro® indeholder D-vitaminer i en mængde, som er tilpasset de seneste nordiske ernæringsanbefalinger.

Boswellia serrata er et træ, der vokser i Afrika og Asien. Saften fra Boswellia serrata har været brugt i tusindvis af år for at bevare velfungerende led. Træet producerer en saft med en stærk duft, og denne saft tappes fra træet uden at skade det. VitaePro® kosttilskud indeholder planteekstraktet Boswellia serrata, som er med til at holde leddene komfortable.

Prøv VitaePro® – lige nu med gratis fragt

Information

VitaePro® indeholder effektive ingredienser til muskler og led:

Led: VitaePro indeholder Boswellia serrata, som er med til at holde leddene komfortable.

Muskler: VitaePro indeholder nu mere D-vitamin, som bidrager til at opretholde en normal muskelfunktion.

Hjertet: VitaePro indeholder omega-3-fedtsyrerne DHA og EPA, som bidrager til normal hjertefunktion (ved 250 mg DHA/EPA dagligt).

Reducerer træthed: VitaePro indeholder nu også vitamin-B12 og mere C-vitamin, som bidrager til at mindske træthed og udmattelse.

Beskytter cellerne: VitaePro indeholder E-vitamin og nu mere selen og C-vitamin, som bidrager til at beskytte cellerne mod oxidativt stress. 

Immunsystem: VitaePro indeholder nu også vitamin-B12 og mere selen, samt C- og D-vitamin, som bidrager til immunsystemets normale funktion.