VP_VP_ALL_1920x455_1805_Couple_Hugging_Smiling_Summer.jpg

Ingen undskyldning: Hold dine muskler og led i gang

Hjælp dig selv til et mere aktivt liv - hold dig i gang i mindst 30 minutter om dagen, og tænk over, hvad du spiser.

Det er ganske nemt at bruge lidt for lang tid på sofaen, mens tv’et underholder, og nyhederne vælter ind på iPad’en – men det er ikke noget dine muskler og led holder af.

Faktisk har dine muskler og led allerbedst af at komme på arbejde. Hvis du vil bevare et godt helbred, har dine led godt af at blive belastet lidt, og dine muskler holder sig også i form, når du bruger dem. Dertil kommer, at regelmæssig motion styrker dine knogler.

Jo mere du øger intensiteten i den træning, jo mere stiger risikoen for skader også – så der er ingen grund til at overdrive eller at kaste sig ud i for hårde øvelser for hurtigt, men det er vigtigt at være så aktiv i din hverdag som muligt.

Tag cyklen på arbejde

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at alle mellem 18 og 64 år er fysisk aktive i mindst 30 minutter om dagen med moderat til høj intensitet. For eksempel kan man cykle til arbejde eller gå i raskt tempo, så man får pulsen lidt op.

Mindst to gange om ugen skal man gerne anstrenge sig lidt mere, så man kommer til at svede og bliver forpustet. Fysisk aktivtet med høj intensitet i 20-30 minutter er altså anbefalet et par gange om ugen. Eventuelt ved løb, svømning eller andet.

Hvis du vil bevare et godt helbred, har dine led godt af at blive belastet lidt, og dine muskler holder sig også i form.

Er du over 65 år anbefales det også, at du laver øvelser, hvor du strækker ud i ti minutter ad gangen to gange om ugen. Det er vigtigt for at bevare bevægeligheden i kroppen.

Husk vitaminerne

Et liv med masser af aktivitet hjælpes også godt på vej med den rigtige og vitaminrige kost. God kost kan suppleres med kosttilskud.

D-vitaminer er for eksempel godt for musklerne. De findes bl.a. i fisk, ligesom kosttilskuddet VitaePro indeholder D-vitaminer, der hjælper med at opretholde en normal muskelfunktion.

Til velfungerende led

C-vitaminer bidrager til en normal kollagendannelse, som igen er vigtig for en normal bruskfunktion. Brusken fungerer som en beskyttende hinde for enden af knoglerne. VitaePro® indeholder C-vitamin, der i øvrigt også bidrager til at reducere træthed og uoplagthed. Vi danner ikke C-vitamin i kroppen, så vi er afhængige af at få dem gennem kosten.

Boswellia serrata er et træ, der vokser i Afrika og Asien. Saften fra Boswellia serrata har været brugt i tusindvis af år for at bevare velfungerende led. Træet producerer en saft med en stærk duft, og denne saft tappes fra træet uden at skade det. VitaePro® kosttilskud indeholder planteekstraktet Boswellia serrata, som er med til at holde leddene komfortable.

Prøv VitaePro® til halv pris

Information

VitaePro® indeholder effektive ingredienser til muskler og led:

Led: VitaePro indeholder Boswellia serrata, som er med til at holde leddene komfortable.

Muskler: VitaePro indeholder nu mere D-vitamin, som bidrager til at opretholde en normal muskelfunktion.

Hjertet: VitaePro indeholder omega-3-fedtsyrerne DHA og EPA, som bidrager til normal hjertefunktion (ved 250 mg DHA/EPA dagligt).

Reducerer træthed: VitaePro indeholder nu også vitamin-B12 og mere C-vitamin, som bidrager til at mindske træthed og udmattelse.

Beskytter cellerne: VitaePro indeholder E-vitamin og nu mere selen og C-vitamin, som bidrager til at beskytte cellerne mod oxidativt stress. 

Immunsystem: VitaePro indeholder nu også vitamin-B12 og mere selen, samt C- og D-vitamin, som bidrager til immunsystemets normale funktion.