NutraQ ApS sælger kosttilskud direkte hjem til dig via en automatisk leveringsservice. Prisvenligt, individuelt tilpasset og uden bindingsperiode.
NutraQ ApS er en del af NutraQ-koncernen – en koncern inden for kosttilskud og personlig pleje.
Kontaktinformationer for NutraQ ApS:
Aftaler med NutraQ ApS indgås på dansk.
Nedenstående købsvilkår er gældende fra 22. Juni 2020, og finder anvendelse på køb af varer til levering i Danmark, dog ikke til Grønland og Færøerne.
Dine produkter bliver leveret inden for 2 uger efter, at vi har modtaget din bestilling og vil indeholde produkter til 6 ugers forbrug (1 pakke á 44 kapsler), med mindre andet er aftalt.
Herefter leveres et tilsvarende produkt hjem til dig hver 6. uge til normalpris. Leveringsservicen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uden bindingstid, opsigelsesperiode eller købsforpligtelse.
Alle leverancer er fragtfrie, dvs. at NutraQ ApS betaler portoen. Vi sender første leverance med DAO (Dansk Avis Omdeling) og de efterfølgende leverancer med PostNord. Vi leverer ikke til postboks-adresser.
Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os. Introduktionstilbuddet gælder kun for nye kunder og for private husstande, og for personer som ikke har været registreret som kunde hos os i minimum 1 år.
Som abonnementskunde hos os bliver du automatisk medlem af vores bonusprogram, hvor du kan optjene bonuspoint ved køb af udvalgte produkter. Du kan læse mere om bonusprogrammet her.
Betalingsbetingelser for abonnement ved faktura
Når du har bestilt en vare hos NutraQ ApS, sender vi en faktura sammen med din ordre, og du har 25 dage til at betale fra fakturadato. Ved forsinket betaling sender vi dig rykkerskrivelser. Der vil i forbindelse med rykkerskrivelser og yderligere tiltag til inddrivelse af fordringen, herunder overgivelse til vores inkassofirma, påløbe omkostninger i overensstemmelse med dansk ret. Forfaldsdato på fakturaen er baseret på dit abonnement og kan udløbe på en hvilken som helst dato i måneden.
Automatisk betaling
Automatiske betalingsløsninger er tilgængelige og kan vælges, når produktet er lagt i indkøbskurven. Dette inkluderer kortbetaling. Hvis du bruger automatiserede betalingsmetoder som fx ApplePay, bliver du sendt videre til betalingstjenesten, når du bekræfter ordren. Dette er en sikker betalingsløsning, hvor dine kortoplysninger udelukkende behandles af betalingstjenesten og ikke deles med VitaeLab. Hvis transaktionen godkendes, bliver det fulde beløb reserveret, indtil beløbet trækkes fra din konto.
Når du betaler med automatiserede betalingsmetoder, bliver beløbet trukket i overensstemmelse med det interval, du valgte, da du indgik aftalen.
Manglende dækning
Er det ikke muligt for NutraQ Aps at trække beløbet fra kortet, f.eks ved manglende dækning, vil vi i stedet fremsende faktura med post. NutraQ vil informere om dette gennem email inden post faktura fremsendes. Det er kundens ansvar at checke email indbakke, herunder spam filter og uønskede emails.
Hvis der ikke er dækning på kortet ved betaling, vil vi forsøge at trække beløbet flere gange i løbet af de næste to uger og give dig besked via e-mail. Hvis betalingen mislykkes efter gentagne forsøg, kan vi automatisk overføre dig til fakturabetaling. I så fald vil du blive informeret via e-mail, og varerne vil blive sendt sammen med en faktura med 14 dages betalingsfrist.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
I medfør af forbrugeraftalelovens bestemmelser, har du 14 dages fortrydelsesret på dit første køb. De 14 dages fortrydelsesret regnes fra den dato hvor du modtager varerne. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag el. lign, forlænges fristen til den førstkommende hverdag. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (NutraQ ApS, Østbanegade 123, Blok 6.1, DK-2100 København Ø, E-mail: kundeservice@vitaelab.dk), at du har besluttet at fortryde din bestilling (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).
Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, kan du bruge det fortrydelsesskema, som er vedlagt i første forsendelse, og som ligeledes er tilgængelig her, men det er ikke obligatorisk.
Du skal returnere varerne (eller aflevere dem) til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
NutraQ ApS
Østbanegade 123, Blok 6.1
DK-2100 København Ø
Du skal fremsende/aflevere en kopi af fakturaen (eller anden dokumentation for dit køb hos os), når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du udøver din fortrydelsesret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
Købelovens mangels- og reklamationsregler finder anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at hvis varen er behæftet med en mangel, kan du enten få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere hurtigst muligt efter at du har opdaget en fejl/mangel eller senset to måneder efter du har opdaget manglen/fejlen. Kontakt kundeservice enten skriftligt (kundeservice@vitaelab.dk) eller telefonisk (70 80 81 81) og vi finder en god løsning.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen i retur til os. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen til os.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Vi modtager ikke pakker/breve sendt pr. efterkrav.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@vitaelab.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/commission/.
Du kan når som helst du vil holde pause, opsige eller springe en levering over ved at kontakte kundeservice på telefon: 70 80 81 81 mandag til fredag klokken 08.30–16.30. Ved opsigelse opsiges abonnementet straks fra næste levering og fremefter.
NutraQ ApS kan ensidigt ændre disse købsvilkår. Ændringer træder først i kraft 14 dage efter, at du har modtaget de ændrede købsvilkår pr. post eller e-mail. Du har selvfølgelig ret til stoppe dit abonnement, hvis ændringerne er væsentlige.
NutraQ ApS forbeholder sig retten til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser til tredjemand.
Læs om vores behandling af personoplysninger her.
Samtlige priser angives i DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Alle priser kan opdateres løbende. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Alle forsendelser er fragtfrie.
Ved særlige tilbud på produkter er det maksimalt muligt at købe 2 pakker per kunde. Dette gælder eksempelvis ved vores Black Friday tilbud, hvor det altså kun er muligt at købe 2 pakker per kunde.
Køb af varer på www.vitaepro.dk er underlagt dansk rets regler.
Du kan kontakte kundeservice på telefon 70 80 81 81 mandag til fredag klokken 08.30–16.30. Du kan også sende en e-mail til kundeservice@vitaelab.dk.
Kundeservice kan også hjælpe dig med at skræddersy en leveringsservice, som passer til dig. Du er velkommen med dine spørgsmål, med ris og ros. Vi ønsker, at du skal være tilfreds med os og vores kosttilskud.
NutraQ er medlem af brancheforeningen Helsebranchens Leverandørforening. NutraQ er medlem af FDIH – Foreningen for Dansk Internet Handel.